تبلیغات
جنبش اینترنتی - نامزد اصلح کیست ؟ (2)
با توجه به ارتقاء وبلاگ جنبش رهروان ولایت به سایت تا چند لحظه دیگر سایت گروه رهروان ولایت نمایش داده خواهد شد

ثــانـیـه
برگزیده ها  
jonbesh.mihanblog

نامزد اصلح کیست ؟ (2) ... اخبار روز , مقالات ,   

نامزد اصلح کیست ؟ (2)


 http://rasekhoon.net/_WebSiteData/IndexJSPic/e552a401-c7b9-4f5c-8634-e0c17d384bce.jpg

به گزارش جنبش اینترنتی حضور آگاهانه، پایگاه راسخون، در مقاله ای با عنوان«نامزد اصلح کیست ؟ (2)» منتشر کرد:
 
اصلح از دیدگاه امام خمینی (ره) :
ـ خدمت گذاری و مردمی بودن : حاکم باید مردمی باشد، خودتان را حاکم مردم ندانید، خدمتگذار بدانید.
ـ تعهد به موازین و معیارهای اسلامی : باید مجریان امور در هر کجا هستند متعهد به اسلام باشند.
ـ رسیدگی به امر متخلفین : در رسیدگی به امر متخلفین باید با کمال جدیت و قاطعیت عمل شود.
ـ رعایت نظم و سلسله مراتب : امر خداست که باید نظم و سلسله مراتب را رعایت کنید.
ـ تواضع در مقابل مردم : وقتی قدرت دست تان آمد بیشتر مواظب باشید که متواضع باشید.
ـ عدم تضعیف یکدیگر : کارشکنی و تضعیف یکدیگر موجب انحطاط و سقوط می شود.
ـ پرهیز از قدرت طلبی : قدرت طلبی انسان را در دنیا و آخرت به تباهی می کشاند.
ـ خضوع در مقابل قانون : عمل نکردن به قانون خدا خلاف تعهد اسلامی است.
ـ ارزش برای مردم : ما رهین منت این توده های بزرگوار و ایثارگر هستیم.
ـ تزکیه : تزکیه نفس ضرورت زمامداری و تزکیه عامل طاغوت زدایی است.
ـ رفتارهای اسلامی با زیردستان : جفای به زیر دست استکبار است.
ـ رعایت عدالت : پاسدار عدالت باید خودش دارای عدالت باشد.
ـ ساده زیستی : پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) وقتی که از دنیا رفت هیچ چیز نداشت.
ـ اعتماد به نفس : تزلزل در تصمیم، کارها را شکست می دهد.
ـ انجام تکلیف : همه ی ما مامور به ادای تکلیف هستیم.
ـ تقوی : تقوی برای مسئولین لازم است.
ـ انتقادپذیری : انتقاد برای اصلاح امور لازم است.
ـ ارائه ی کار به مردم : خدمت تان را به مردم بگویید.
ـ حکومت بر قلوب : فتح قلوب بالاتر از فتح کشورها است.
ـ صبر و استقامت : استقامت در کارها در راس امور است.
ـ حفظ آبروی نظام : حفظ حیثیت نظام به شماها بسته است.
ـ اهمیت به بیت المال : بیت المال مسلمین را بزرگ بشمارید.
ـ حفظ وحدت : اختلاف سلیقه خوب است ولی دشمنی نباید باشد.
ـ پرهیز از کم کاری : اجرت کسانی که کم کاری می کنند حرام است.
ـ خوش برخوردی : با خوشرویی و احترام کار مردم را انجام دهید.
ـ جلب رضای الهی : باید تمام هم خود را برای رضای خدا به کار گرفت.
ـ اشاعه ی معنویت : تا معنویات محفوظ است جمهوری اسلامی محفوظ است.
ـ اعتراف به اشتباه : اگر در مسئله ای اشتباه کردید صریحاً بگویید اشتباه کردیم.
ـ حسن انجام وظیفه : بهترین مامور کسی است که ماموریت خودش را خوب عمل کند.
ـ ایمان : مملکت ما نیاز به انسان مومن دارد، کسانی که ایمان ندارند نمی توانند به مردم خدمت کنند.
اصلح از دیدگاه مقام معظم رهبری
مقام معظم رهبری (53)با الگوبرداری از رهبری حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) ویژگی های اصلح را این چنین بیان می فرمایند :
ـ ارزش گرا در رفتار و گفتار : یک مسئول باید سعی کند در رفتار و گفتار خود ارزش ها را ملاک عمل قرار دهد.
ـ رعایت پیمان در همه حال با تمام افراد : وفاداری به پیمان ها باعث جلب اعتماد مردم و عمل به دستور شرع مقدس است.
ـ تدبیر در اداره ی امور : یک مسئول باید سعی کند در امور خود تدبیر نماید تا با سامان دادن به امور به اهداف تعیین شده دست یابد.
ـ سرعت در عمل : یک مسئول باید سعی کند تا در عمل خود سرعت داشته تا ازفرصت ها استفاده ی لازم را ببرد.
ـ درست عمل کردن : یک مسئول باید سعی کند مسئولیت محوله ی خود را به درستی انجام داده و خود را از هر گونه ضعف و کاستی نگه دارد.
ـ اثرگذاری با عمل : یک مسئول باید سعی کند به گونه ای عمل کند که دیگران از او تاثیر بپذیرند و به حرف اکتفا نکند.
ـ صداقت در عمل و گفتار با خودی ها : مسئول باید به افراد خودی از روی صداقت و صراحت برخورد نماید.
ـ حضور فیزیکی در امور : یک مسئول باید خود عملاً در جریان امور قرار بگیرد و از نزدیک با مسائل آشنا باشد.
ـ سیاست با دشمنان : یک مسئول باید با افراد غیر خودی و دشمنان با سیاست رفتار کرده و از حماقت دوری کند.
ـ مدارا با افراد در موارد لازم : یک مسئول باید سعی کند در مواردی که لازم می آید با افراد مدارا نماید زیرا در غیر این صورت نمی تواند مشارکت داشته و کارها را به سامان برساند.
ـ محکم کردن ارتباط با خداوند متعال : مسئول باید در عین قاطعیت در عمل، بر خداوند متعال توکل و تضرع داشته باشد.
ـ استفاده از نیروهای مادی و معنوی در مبارزات : یک مسئول باید سعی کند در مبارزات خود از تمام نیروها از مادی و معنوی بهره گیری کرده تا بتواند بر دشمن فائق آید.
ـ دوری از ترس و تردید در مبارزات : یک مسئول باید سعی کند در مبارزات خود تردید نکرده ترس را از خود دور نماید.
ـ پناه گاه نیروهای خود در سختی ها : یک مسئول باید سعی کند در سختی هایی که پیش می آید پناه گاهی برای نیروهای خود باشد تا به این وسیله آنها نیز مقاوم گشته و به وظایف خود به خوبی عمل نمایند.
ـ الگو بودن در کارها : مسئول باید در تمام کارها برای نیروها و زیردستان خود به عنوان یک الگو مطرح باشد.
ـ شاداب بودن : مسئول باید در تعملات و برخوردهای اجتماعی خود شاداب بوده و از خمودگی دوری گزیند.
ـ وجود محبت و اعتقاد در بین مردم : مسئول باید به گونه ای عمل نماید که مردم دوست دار او بوده و به او اعتقاد داشته باشند تا همیشه از پشتوانه ی مردمی برخوردار باشد.
ـ ادای حق زیردستان : یک مسئول باید سعی کند حقوق زیر دستان خود را ادا کرده و این کار را بر خود وظیفه شرعی و الهی بداند.
ـ جهت دار عمل کردن : یک مسئول باید سعی کند به تمام اعمال و رفتار و گفتار خود جهت الهی بدهد و باید قیامش قیام الله باشد.
ـ محور وحدت بودن : یک مسئول باید سعی کند از هر گونه گرایش به جناح یا گروه خاصی دور بوده و محور وحدت دیگران قرار گیرد.
ـ برنامه ریزی در انجام امور : یک مسئول باید سعی کند در انجام امور خود برنامه ریزی داشته و از هر گونه هرج و مرج جلوگیری نماید، تا بتواند به اهداف تعیین شده دست یابد.
ـ حراست از انحراف برنامه ها : یک مسئول باید سعی کند بر برنامه های انجام شده برای دستیابی به اهداف تعیین شده نظارت و کنترل داشته باشد تا به موقع از هر گونه انحرافی جلوگیری نماید.
ـ روحیه ی سازندگی : یک مسئول باید سعی کند روحیه ی سازندگی را در خود هر چه بیشتر پرورش داده تا هر روز پیشرفت کرده و موفقیت های بیشتری کسب نماید.
ـ تداوم در انجام برنامه ها : مسئول باید در انجام برنامه هایش تداوم داشته باشد زیرا کار مقطعی اگر چه با ارزش باشد کارایی نخواهد داشت.
ـ داشتن علم و دانش و تخصص : یک مسئول باید سعی کند نسبت به مسئولیتی که به او محول می شود، علم و آگاهی لازم را داشته باشد. تا کارها را به صورت تخصصی به انجام رساند.
ـ روحیه ی خدمتگذاری : مسئول باید دارای روحیه خدمتگذاری بوده و خود را وقف مردم کند و این باید شعار همیشه ی مسئولین باشد.
انتخاب اصلح در فضای سالم تبلیغاتی
از جمله مسائل بسیار مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد مسئله ی تبلیغات و نحوه ی آن در انتخابات است که باید با روشی اسلامی و انسانی انجام پذیرد. هدف اسلام در مسئله حکومت، حاکمیت یافتن صالحان است و مهمترین وظیفه ای که در این رابطه امت اسلامی بر عهده دارد « انتخاب اصلح » می باشد. بنابراین تبلیغات انتخاباتی باید به نحوی انجام پذیرد که نیروهای کاردان و مومن جذب صحنه ی انتخابات شده و مردم با دقت کافی بتوانند اصلح را تشخیص و انتخاب کنند.
معمولاً احزاب سیاسی در انتخابات، افرادی را به عنوان کاندیدای مورد اعتماد معرفی می کنند و برای آنها تبلیغ می نمایند و لکن در جامعه ی اسلامی این طور به نظر می رسد که احزاب باید در معرفی کاندیداها صرفاً صلاحیت فرد را در نظر بگیرند و اگر وابستگی او به حزب یا گروه در نظر باشد و او را به علت این وابستگی تبلیغ نمایند، و انتخاب کنند در صورتی که رقیب او که این وابستگی را نداشته و شایسته تر باشد، این عمل از مرز عدالت اسلامی خارج شده است، همانند همان شیوه ی حزب بازی غرب و تبلیغات به شیوه هایی که در غرب معمول است به این صورت که غالباً حقیقت را با شعارها و جوسازی ها سرپوش می گذارند و افراد با نفوذ که زر و زور بیشتری دارند، انتخاب می شوند.
بهترین نوع تبلیغات این است که مراکز یا ستادهایی از افراد بی طرف تشکیل و شرایط برابر و سالمی را برای معرفی هر چه بیشتر کاندیداها فراهم نمایند تا آنها نیز با ارائه دیدگاه های خود در خصوص اداره ی جامعه، مردم را با افکار و اندیشه های خود آگاه سازند و یا اینکه همان مراکز یا مراکزی که مسئولیت و شایستگی نظارت دارند تبلیغات کاندیداها را کنترل نموده و در صورت تخلف آنها را از شمار نامزدهای انتخاباتی حذف نمایند.
و همچنین خود کاندیداها نیز باید از هر گونه عمل غیر اخلاقی و انسانی مثل از بین بردن تبلیغات دیگران، به کارگیری افراد ذی نفوذ، استفاده از ابزارهای جذاب پر هزینه، به کارگیری تاکتیک های روان شناسی و تقلب و... خودداری نموده و در شرایط سالم به معرفی و دیدگاه ها و نظرات خود بپردازند.

پی‌نوشت‌ها:
 

53-حدیث ولایت.
 

منابع :
1 ـ جنگ روانی، دانشگاه امام حسین (علیه السلام)
2 ـ جامعه شناسی جنگ، هوشنگ
3 ـ جنگ روانی، دفتر مرکز جهاد دانشگاهی، وی الف ی ب ی.
4 ـ اثر تبلیغات بر احساسات، مهدی شهشهانی
5 ـتبلیغات سیاسی، هرمز مهرداد
6 ـ روان شناسی محیط، شهناز مرتضوی
7 ـ تبلیغات و مردم، حسن قباد
8 ـ روان شناسی اجتماعی، محمد علی کاردان
9 ـروان شناسی نظامی، سید حسین سلیمی
10 ـ هنر جنگ، حسن حبیبی
11 ـ مبانی تبلیغ، محمد حسن زورق
12 ـ تبلیغات و جنگ روانی، حسین حسینی
13 ـروان شناسی تبلیغات، حمید رضا حاتمی
14 ـ مقالات در مطبوعات روزنامه جمهوری اسلامی احمد رضا حیدری
15 ـ امپریالیسم تبلیغ یا تبلیغات بین الملل، محمد سپهری
نامزد اصلح ، محمد آموزگار ، انتشارات ثقلین - 1388

|+| نوشته شده توسط در دوشنبه 8 اسفند 1390 و ساعت 07:57 ق.ظ | نظر شما () داغ کن - کلوب دات کام
ویرایش شده در - ساعت -


نوشته های پیشین  
+ انتخابات 12 اسفند پاسخی قاطع به توهم سلب اعتماد مردم از نظام بود
+ ‌مردم در انتخابات ثابت کردند ساکتین و حامیان فتنه را فاقد صلاحیت می‌دانند
+ مردم در انتخابات از ساکتین فتنه ‌استقبال نکردند
+ تأکید بیشتر بر ولایتمداری ‌اولویت اصولگرایان در مجلس نهم ‌باشد
+ گزارش فعالیت جنبش اینترنتی حضور آگاهانه و تقدیر و تشکر از فعالان عرصه سایبری
+ جنبش اینترنتی حضور آگاهانه/ رأی / حضور پرشور مردم در انتخابات 12 اسفند
+ جنبش اینترنتی حضور آگاهانه/ رأی / حضور پرشور مردم در انتخابات 12 اسفند
+ جنبش اینترنتی حضور آگاهانه/ رأی / حضور پرشور مردم در انتخابات 12 اسفند
+ جنبش اینترنتی حضور آگاهانه/ رأی / حضور پرشور مردم در انتخابات 12 اسفند
+ جنبش اینترنتی حضور آگاهانه/ رأی / حضور پرشور مردم در انتخابات 12 اسفند
+ جنبش اینترنتی حضور آگاهانه/ رأی / حضور پرشور مردم در انتخابات 12 اسفند
+ جنبش اینترنتی حضور آگاهانه/ رأی / حضور پرشور مردم در انتخابات 12 اسفند
+ جنبش اینترنتی حضور آگاهانه/ رأی / حضور پرشور مردم در انتخابات 12 اسفند
+ جنبش اینترنتی حضور آگاهانه/ رأی / حضور پرشور مردم در انتخابات 12 اسفند
+ جنبش اینترنتی حضور آگاهانه/ رأی / حضور پرشور مردم در انتخابات 12 اسفند